Częstym problemem w starszych octaviach jest brak wykrywania otwartych drzwi (zepsuty mikrostyk montowany w zamku). Objawem jest brak zapalania się kontrolki otwarcia drzwi i światła wewnątrz kabiny, co skutkuje ponownym zamknięciem samochodu po odblokowaniu centralnego zamka z pilota. Zamiast bawić się w naprawę (wymianę) mikrostyku, można za kilkadziesiąt złotych kupić nowy zamek w Internecie. Nam udało mi się kupić nowy zamek firmy SKV za 84 zł + koszt przesyłki). Po założeniu działa nawet ciszej i lżej niż fabryczny. W przypadku tego modelu Octavii (1U) numer wymienianego zamka pokazanego na filmie to 3B1 837 015 A.
Opis procedury wymiany przedstawiono poniżej, a na naszym kanale YouTube dostępny jest filmik z procesu wymiany.
Do wymiany potrzebne są śrubokręty (bity):
- duży „krzyżak” (ok. PH3)
- Torx 15 (z końcówką magnetyczną)
- Torx 30
- Spline M8 (drobna gwiazdka, jak na zdjęciu).
Żeby dostać się do zamka trzeba odkleić kawałek osłaniającej pianki (gąbki?). Piankę najpierw delikatnie oddzieliłem nożykiem do tapet (była dobrze przyklejona), a później, żeby nie porysować lakieru stopniowo podważałem plastikowym nożykiem i odklejałem po kawałku od strony zamka. Jak ktoś słusznie zauważył, tę gąbkę należało by jednak przy składaniu przykleić. My, w trakcie kręcenia filmu tego nie zrobiliśmy – nasz błąd (ale jak napisałem w komentarzu pod filmem, nie myli się tylko ten kto nic nie robi 🙂 ). W każdym razie przypominamy o przyklejeniu gąbki.